Welkom op Beekvaarders.be

Tegenslag ....

Na de revisie van de motor waarbij we de schroefas,lagers enz vernieuwden hebben we amper 3 weken genoten van ons als nieuw varend bootje.
Vrijdag 6 mei gaan we even naar Veere om een cadeautje te kopen voor een jarige vriend, we gaan aanleggen aan de buitensteiger en gezien de wind in de kont draaien we dus 180 graden om kop in de wind aan te leggen bij het draaien passeren we aan de achterkant van een rondvaartschip dat daar ligt op het ogenblik dat we achteruitslaan om af te remmen geeft die gas en zet zijn schroef in werking,een luide klap en geen aandrijving meer.
We geraken vooraan nog aan de steiger en worden door de wind netjes geholpen om tegen de steiger aan te leggen.
Ik open de luiken en zie dat de schroefas en flexkoppeling uit mekaar liggen, maar ook dat er rode olie uit de keerkoppeling sijpelt !
Even bekomen want na al het harde werk van de laatste winter is dit niet om vrolijk van te worden, ik bespaar je mijn gesprek met die van hierboven...
Het gesprek met de verzekering is een verhaal op zich en geeft stof tot nadenken:

"Goedemorgen", ik stel me even voor en geef mijn polisnummer en naam van de boot aan de dame die opneemt en leg uit dat ik aan een publieke steiger op het Veerse meer lig zonder aandrijving, en vraag wat ik moet/mag doen ?
"da weet ik nie zene meneer ik zal het doorgeven, maar het is een lang weekend en er is niemand"
Ja mevrouw maar ik lig hier zonder aandrijving en kan toch niet blijven liggen, mag ik sleephulp vragen of iemand bellen om te komen kijken of er ter plaatse iets kan gedaan worden ?
"da weet ik nie meneer..."
Ja maar ik ben toch bij jullie verzekerd en ik verwacht dus een beetje hulp en/of informatie, kan ik Annemarie spreken ?
"die zie ik maar af en toe maar je kan ze op haar GSM bellen, maar ik mag het nummer niet doorgeven... "
Ja daar ben ik mee geholpen... #$@#@# ... ze sluit af met "ik zal het doorgeven".

Wat nu ? , ik bel Maarten onze havenmeester even en vraag of er iemand van de vrienden op de haven ligt die me een sleepje kan geven, hij belt me binnen 10 minuten terug en komt zelf met zijn boot , een dik uur later liggen we terug in onze box op de haven.

We gaan dan maar naar huis en zoeken daar dan wel uit hoe het verder moet met de verzekering en de herstelling.
Ik heb opnieuw een schroefas besteld, een nieuwe flexibele koppeling , schroefreparatie en de keerkoppeling laten reviseren bij drinkwaard.

Alles in eigen beheer terug gemonteerd en afgewerkt.

 

Lang verhaal kort gemaakt ,Geen enkele medewerking van deze verzekering en na zelf uitzoeken iemand gevonden die vanuit het buitenland toch een en ander in gang kreeg, mijn minimale kosten zijn vergoed geworden maar dat was een verhaal dat ik liever vergeet ...

 

We hebben deze verzekering opgezegd en nu bij een andere hopelijk wel klantvriendelijke maatschappij .